Kultura

KAZALIŠTE: Dubravka Vrgoč: ZeKaeM nema manjak publike, u Njemačkoj više ljudi ide u teatar nego na utakmice Bundeslige

U dvije godine mandata ministar Jovanović napravio je prvi potez za koji bi mu se, moglo čestitati bez imalo zadrške.

Piše: PolitikaPlus

U godini ulaska Hrvatske u Europsku uniju, Zagrebačko kazalište mladih kao dugogodišnji član Europske kazališne konvencije,  ugostit će 65 kazališnih ravnatelja, redatelja, producenata i dramskih umjetnika  iz najprestižnijih  europskih teatara i to iz Albanije, Belgije, Bosne i Hercegovine, Finske, Francuske, Njemačke, Italije, Crne Gore, Nizozemske, Norveške, Rumunjske, Slovačke, Slovenije, Švicarske i Velike Britanije. Ovo je, također,  prvi put da se skupština ETC-a, koja ove godine slavi 25 godišnjicu postojanja, održava u prostorima nekog kazališta.

„Živimo u vrijeme recesije koja se odražava i na kazališta. Svjedoci smo zatvaranja umjetničkih teatara u Nizozemskoj, Francuskoj...ukidanja subvencija, manjka publike. Ne mislim da je su za to krivi ni političari, ni gledatelji. Ništa nećemo postići time što ćemo samo konstatirati ovo stanje. Mi smo ti koji moramo pronaći alternativni kazališni govor, nove estetike. Stoga, Europska kazališna konvencija kao najveća mreža gradskih i državnih kazališta u Europi djeluje na svim razinama, posebice u Europskom parlamentu kao i u lokalnoj zajednici, kako bi se vratio dignitet umjetničkom kazalištu“, kazala je Dubravka Vrgoč, ravnateljica Zagrebačkog kazališta mladih i predsjednica Europske kazališne konvencije, na konferenciji za novinare, priređenoj u četvrtak u Zagrebačkom kazalištu mladih, u povodu 50. generalne skupštine Europske kazališne konvencije koja se u Zagrebačkom kazalištu mladih održava do 27. listopada.


Tema skupštine koja će imati niz diskusija i susreta jest potraga za novim umjetničkim formama u teatru o vremenu kad su se postojeće istrošile, o čemu će u ime Hrvatske govoriti redatelji Ivica Buljan te Bobo Jelčić. Također, bit će riječi o drukčijim  strategijama razvoja  publike u digitalno vrijeme, a Europska kazališna konvencija posebice se zauzima i za gledatelje treće životne dobi.

„Moramo konstatirati činjenicu da Zagrebačko kazalište mladih nema manjak publike, a statistike u Njemačkoj su pokazale da više ljudi odlazi u teatar nego na utakmice Bundeslige. Dakle, nade ima, no budućnost kazališta se ne smije prepustiti tržištu, umjetničko kazalište se ne može 'industrijalizirati' i upravo ljudi iz kazališta ga usmjeravaju i mijenjaju... Svaki teatar se može zatvoriti u jedan dan, ali će trebati 10 godina da se ponovno otvori.“

Dubravka Vrgoč je i najavila  nove zanimljive projekte  ETC-a kao što su:“Art of Agining“ u koji je će tijekom dvije godine biti uključeno osam kazališta na temelju četiri dramska teksta, a po kojima će nastati osam predstava te festival koji će ih objediniti te projekt mobilnog teatra Europskog kazališnog laboratorija  koji će putovati po zemljama sudionicama, s naglaskom da se predstave izvode izvan uobičajenih teatrskih prostora.  

Europska kazališna konvencija svojim djelatnostima promiče međukulturni dijalog, umjetničko kazalište, pisanje suvremenih dramskih tekstova i autorskih projekata, mobilnost umjetnika i njihovo sustavno obrazovanje.
 

 Kao primjer teatarskog rukopisa na tragu novih formi Zagrebačko kazalište mladih predstavit će se scenskim projektima: „Galeb“ u režiji Bobe Jelčića, „Tartuffe“ redatelja Jerneja Lorencija, „Sada je, zapravo, sve dobro“ Olje Lozice te „Žuta crta“ u režiji Ivice Buljana. 

Pročitajte više tekstova sa pojmovima:

dubravka vrgoč, zkm, ekaem, Europska kazališna konvencija