Kultura

Miroslav Pelikan: Novi ciklus kombiniranih tehnika sa zlatnim i srebrnim listićima Stjepka Mamića

Piše: Miroslav Pelikan

Dubrovački umjetnik, slikar ( i kapetan) Stjepko Mamić u posljednje je vrijeme iznimno snažno skrenuo pozornost javnosti na svoj opus , posebice motiva mora u širokoj lepezi raznolikosti, izlažući svoje koloristički bogato realizirane slike, u vrlo poznatim europskim galerijama  i također, jednako uspješno se  pojavljujući u brojnim razgovori i osvrtima u nizu stručnih glasila ali i u i u reprezentativnim časopisima visoke naklade.

Mamić je na brojnim platnim u uljima, akrilima i kombiniranim tehnikama donio fragmente proživljenog života na moru, prikazujući ga najprije kao neusporedivu ljepotu, ali i kao običan svakodnevni život, kada more pokazuje i neka svoja druga, namrgođena, neugodna lica, bilo da je riječ o kadru modrine s plovilima ili pak o pogledu s dna prema bačenim mrežama ili pak o jurnjavi jata riba ili o regati (meni osobno najdraži motiv, figuracija bliska apstrakciji).

Novi ciklus slika Stjepko Mamić izveo je u kombiniranoj tehnici sa zlatnim i srebrnim listićima na većim , različitim međusobno formatima platna.

 

Ciklus čine četiri slike, prva je posvećena legendarnom splavu Kon-Tikiju koji plovi ponad zelenkastog, smaragdnog mora u vječnoj potrazi za svojim ishodištem, posve sam na nepreglednoj pučini, s meduzama koje ga prate i sve se kreće ispod van gogovskog neba uz izrazitu dominaciju zelene boje uz tek naznake plave.

Drugi je motiv ribara i čamca u noćnom ribolovu, na zelenom moru s  crvenkastim ribama, sve u nekoj svečanoj tišini, uz tek pokoji zaveslaj vesala. Noć preplavljena bojom.

Treća je AUTOPUT s brojnim, reklo bi se, nepreglednim i neprebrojivim jatima riba koje brzaju s jedne na drugu stranu, u neprestanom kretanju, mjenjači pravce i kolorističke obrasce. Iznimno ritmična, gibljiva kombinacija.

Četrvrta, slika jednostavnog motiva, ali slojevite i duboke simbolike, Ljubav je u zraku, s Ikarom koji leti iznad pješčane plaže, dok ga ženski lik ( da li uzalud) pokušava dostići, na pozornici ispod plavog neba uz bljeskove narančastih lopti i crveni, moćni izvor svjetlosti, koji će  glavnom junaku, unatoč njegove ljubavi i neobuzdana leta, ipak doći glave. Nejasno je samo, dočekuje li ga njegova heroina raširenih ruku, mašući mu ili on bježi, leti prema nebu i svojoj sudbini.

Izvanredna kombinacija razigranih likova i plaže koje se najvjerojatnija nalazi u nekoj današnjoj Arkadiji, sa fantastičnom scenografijom neba.

Nova serija slika Stjepka Mamića okarakterizirana je najprije snažnim kolorom, kojim dominiraju pojedine boje, dajući slici zelenkasti, umirujući ton ili modri, samo naizgled hladni ispod vreline sunca.

Nove slike Stjepka Mamića , nadrealistički iskazane, dnevnički su zapisi moreplovca, sanjarenja na krmi ili sjećanja na duge noći bez zvuka ali i zamišljaji, što se krije ispod trupa broda koji lijeno klizi površinom tamne vode, fragmenti sjećanja na dane plovidbe, kada se može pomišljati kako na ovom svijetu postoji samo ovaj brod i njegovi, mornari, more po kojem plovimo i nebo iznad nas.

 

 

Pročitajte više tekstova sa pojmovima:

Miroslav Pelikan, stjepko mamić