Kultura

Maks Emanuel Cenčić: Hrvatski kontratenor svjetskoga glasa koncertom u HNK slavi 35 godina umjetničkoga rada

Piše: PolitikaPlus

Maks Emanuel Cenčić smatra se jednim od najfascinantnijih i najsvestranijih pjevača današnjice. Slavu je stekao pjevajući baroknu glazbu - tehnički briljantno, istodobno moderno i emocionalno zanimljivo.  Nastupao je svjetskim opernim kućama (od Bečke državne opere do Carnegie Halla u New Yorku) i surađujući s nekima od najvećih dirigenata specijaliziranih za baroknu glazbu. Na početku karijere pjevao je s Bečkim dječacima kada su ga prozvali „čudom od djeteta“. 

 

35. godišnjicu umjetničkoga rada odlučio je obilježiti  svečanom koncertnom izvedbom Orfeja i Euridike Christopha Willibalda Glucka pod ravnanjem maestra Nikše Bareze, u četvrtak, 21. rujna 2017. u Hrvatskome narodnom kazalištu gdje je i započeo svoj profesionalni put nastupajući u brojinim dječjim ulogama.

 

Nakonizvedbe bit će organiziran razgovor s Maksom Emanuelom Cenčićem, uz izložbu te video projekcije njegovih najuspješnijih opernih kreacija. Razgovor će voditi glazbeni publicist Zlatko Madžar.

 

Sljedeće večeri, 22. rujna bit će ponovljena koncertna izvedba Gluckova Orfeja i Euridike također pod ravnanjem maestra Bareze, dok će u istoj ulozi Orfeja nastupiti nacionalna prvakinja Opere HNK Dubravka Šeparović Mušović.

 

Cenčić je dugo izbivao iz Hrvatske te su i danas njegovi nastupi u Hrvatskoj rijetki,  a najavljeni koncert u Hrvatskome narodnom kazalištu za njega je veoma emotivano iskustvo: Danas, poslije 35 godina, vraćam se na daske pozornice koja je za mene nekoć predstavljala cijeli svijet. Naravno da mi je kao djetetu bilo nevjerojatno uzbudljivo nastupati u opernom kazalištu. No to nije jedini razlog! Već kao četverogodišnjak došao sam u zagrebački HNK i zaljubio se u glazbu, pozornicu, kazalište, balet itd. Cijeli ansambl HNK za mene je bio poput čarobnoga otoka na koji sam svakodnevno kao opijen dolazio pratiti probe i premijere. Opera, kazalište i balet, ali fascinacija i scenskom tehnikom, preobrazbama umjetnika i njihovim kostimima na mene su ostavili golem dojam te me oblikovali u mladim godinama. Stoga se podrazumijeva da je povratak u Zagreb kako bih proslavio 35. godišnjicu karijere za mene i simbolično iznimno važan. Zajedno s cjelokupnim opernim ansamblom kuće, orkestrom, zborom te pjevačima i pjevačicama želim izraziti svoje visoko poštovanje prema umjetničkom radu i zahvaliti svojim nastupom.
Neka Hrvatsko narodno kazalište uvijek bude mjesto ljepote i istine!

 

Zagrebačka Opera svojom koncertnom izvedbom Orfeja i Euridike Christopha Willibalda Glucka nastavlja s kritičko-kreativnim pristupom djelima koja izvodi na zagrebačkoj pozornici. Izvođena verzija Orfeja i Euridike bit će jednaka onoj s praizvedbe 1762. godine u bečkome Burgtheateru, kojom je ravnao sam Gluck. Ova se verzija bitno razlikuje od kasnijih koje su doživjele velik broj obrada, koje je napravio i sam Gluck i neki od kasnijih skladatelja.

 

Verzija koja se u Zagrebu izvodila bila je ona u kojoj alt interpretira ulogu Orfeja, a koju je Gluck priredio 12 godina poslije praizvedbe, za parišku premijeru 1774. U zagrebačkim izvedbama Orfeja su, među ostalim interpretirale Božica Čajkovac Servan, Marijana Radev, Majda Radič, Badema Sokolović, Nada Puttar Gold, Ruža Pospiš Baldani. Skladateljski materijal razlikuje se u različitim izvedbama, ali ono najzanimljivije je kako je ista glazba u različitim verzijama doživljela drugačija tempa i sastave continua, koje je napravio sam Gluck. Maesto Bareza će uz pomoć Maksimilijana Cenčića koji odlično poznaje izvornu verziju Gluckova Orfeja pisanu za kontratenorski glas, pružiti našoj publici da po prvi put upozna izvornu verziju nastalu prije punih dvjesto pedeset pet godina.

 

Christoph Willibald Gluck ORFEJ I EURIDIKA
Opera u 3 čina, 4 slike

Libreto Ranieri de’ Calzabigi

U POVODU 35. OBLJETNICE UMJETNIČKOGA RADA MAKSA EMANUELA CENČIĆA

Dirigent: Nikša Bareza
Asistent dirigenta: Darijan Ivezić
Zborovođa: Luka Vukšić

Izvedbe: 21. i 22. rujna 2017.

ULOGE

ORFEJ Maks Emanuel Cenčić / Dubravka Šeparović Mušović (22. rujna)

EURIDIKA Valentina Fijačko Kobić

AMOR Ivana Lazar

ORKESTAR HRVATSKOGA NARODNOG KAZALIŠTA U ZAGREBU

Koncertni majstori: Vlatka Peljhan, Mojca Ramušćak

Umjetnički voditelj opernog studija: Darijan Ivezić

Korepetitori: Vjekoslav Babić, Helena Borović, Nina Cossetto, Silvana Čuljak

Inspicijentice: Aleksandra Ćorluka, Zrinka Petrušanec
Šaptačice: Marija Dražančić, Gordana Nikić

 

Pročitajte više tekstova sa pojmovima:

koncert, tenor, Maks Emanuel Cenčić, hnk